• info@natanzfestival.ir

  • Call Us:(021) ۶۶۷۰۷۲۸۹

  • Time:ساعت تماس: 10.00-17.00

Blog

This is subtitle...

رئيس دانشكده طب سنتى دانشگاه علوم پزشكى تهران مطرح کرد: لزوم توجه به برندسازی گیاهان دارویی/ خود مراقبتى و اصلاح سبک زندگى مورد توجه طب سنت

رئیس دانشکده طب سنتى دانشگاه علوم پزشکى تهران با اشاره به لزوم توجه به برندسازی گیاهان دارویی در کشور گفت: شهرستان نطنز سابقه ارزشمندى در زمینه طب سنتى دارد که مى توان با مطالعاتی که در زمینه مصرف داروها و نوع بیمارى ها در این منطقه انجام داد به دستاوردهای بزرگی رسید.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت دکتر حسین رضایى زاده در نشست خبرى دومین همایش و جشنواره ملى طبیعت گردى، طب سنتى و گیاهان دارویى نطنز اظهار داشت: شهرستان نطنز با توجه به جمعیت مستقر در آن یکی از مصادیق پایدار در کشور بود و از لحاظ مطالعات کهورت و آینده نگر در پزشکی بسیار ارزشمند است. وی افزود: از ادعاهاى طب ایرانى، خود مراقبتى و اصلاح سبک زندگى است بخصوص اگر با همکاری نهادهای زیربط مورد مطالعه و پایلوت کشوری قرار گیرد. رئیس دانشکده طب سنتى دانشگاه علوم پزشکى تهران تصریح کرد: اگر مطالعه اى در زمینه اصلاح سبک زندگى در جمعیت پایدار شهرستان نطنز انجام شود، خدمت بزرگى به کشور خواهد شد چرا که این شهرستان سابقه ارزشمندى در زمینه طب سنتى دارد، مى توان مطالعه ارزشمندى در زمینه مصرف داروها و نوع بیمارى ها در این منطقه انجام شود و به دستاوردهای بزرگی رسید. رضایى زاده عنوان کرد: با توجه به سابقه فرهنگی و قابل پذیرش نطنز و توجه بیشتر به این منطقه می توان مطالعه ارزشمند بین المللی را در زمینه جهت برندینگ کردن طب ایرانی انجام داد. وی ادامه داد: هرچقدر در حوزه زعفران یا فرش در کشور ضعیف بودیم، مى توانیم در زمینه گیاهان داری با برند سازى گیاهان دارویى و مدیریت صحیح آن در منطقه به درستى عمل کنیم. *ضرورت توجه به بازاریابی، گردشگری و طب سنتی نطنز

در ادامه لیلا اژدرى، سرپرست دفتر بازاریابى و تبلیغات گردشگرى سازمان میراث فرهنگى گفت: نطنز از نظر بازاریابی، گردشگری و طب سنتی یکی از ابزارهای توسعه بازار به خصوص در مقاصد کمتر شناخته شده محسوب مى شود. وی ادامه داد: پتانسیل هاى زیاد و متنوعی  در نطنز وجود دارد که یکى از آن ها طب سنتى و گیاهان دارویى بوده که ریشه در گذشته دارد همچنین رویکرد جوامع به طب سنتى به نوع دیگرى در حال انجام است و کشورهاى آسیاى جنوب شرقى همچون چین و کره در این راستا پیشرو هستند.

سرپرست دفتر بازاریابى و تبلیغات گردشگرى سازمان میراث فرهنگى اضافه کرد: مورد توجه هرچه بیشتر قرار گرفتن گیاهان دارویی پتانسیل بین المللى شدن را نیز دارد و جشنواره های این چنینی سبب شده تا جامعه محلى و صنایع فراموش شده را در زمینه اشتغال زایی فعال کند.